01 May 2013

Kenapa Lagu Ini?????

 

Bahagiamu Deritaku by Hafiz

Ku dengar kau cinta sangat padanya
Ku dengar hatimu kini miliknya
Dia kan menjadi teman sehidup dan semati
Aku menjadi sahabatmu

Siksanya mengakui kau teman biasa
Terpaksa ku terima itu hakikatnya
Yang pasti aku tak mau lupakan cinta
Kau percik api membakar kenangan lama

Aku tak tahu menilai cintamu
Aku tak mampu pertahankan
Tinggalkanku, perlahan-lahan ku terima
Semakin ku sakit, semakin kau bahagia

Mengapakah aku jadi lemah
Sungguh ku tak sangka dia membawa jantungku bersamamu
Yang pasti aku tak mau lupakan cinta
Kau percik api membakar kenangan lama

Aku tak tahu menilai cintamu
Aku tak mampu pertahankan
Tinggalkanku, perlahan-lahan ku terima
Semakin ku sakit, semakin kau bahagia

Mengapakah aku jadi lemah
Sungguh ku tak sangka dia membawa jantungku bersamamu, bersamamu
Mengapakah aku jadi lemah
Sungguh ku tak sangka dia membawa jantungku bersamamu

Aku selalu terlewat dalam menyukai lagu2 Hafiz... Hihi! Never thought this nice song dah kuar since last year kot! Anyway aii like it so much laaaa! 



Cinta Qaseh by Mila & Nubhan

Pernah hati ini menjadi milikmu
Kasih dan cintaku hanyalah untukmu
Namun bukan kamu akhirnya cintaku
Ini takdir aku milik dia
Ku anggap selamanya tak pernah berubah

Kasih dan cintamu teguh untuk aku
Namun bukan aku ahirnya cintamu
Ini takdir engkau milik dia

Biarkan hati ini
Merawat lukanya sendiri
Membuang cinta
Lama terbenam dalam hidup ini
Tiada daya diri ini

Menerima hatimu lagi
Maafkan aku
Cinta kasih bukan untukmu
Lupakan semua

Janji-janji kita
Bersama
Lama telah berakhir

Kisah kasih kita
Terpadam tersisih
Oleh arus masa
Akan aku cuba

Bawa jauh cinta
Ini takdir
Engkau milik dia

Lagu nie pon menjadi kesukaan aku. Bukan sebab jalan ceritanya tetapi the song itself. =(

Sekadar nak menyemakkan lagi jalan cerita post aku kali nie, Im on leave actually. Aku amek a week nye leaves, not in my yearly plan. Atas sebab musabab yang aku malas nak explain, aku nak bercuti. Memang dalam masa yang sama aku gi holiday with my families to Kota Kinabalu, mmm for me memang masa yang tepat untuk ai released kan all the tenses yang bersarang dalam kepala & jiwa aku. I hope I left everything in KK, left my stressed, left my emotions & left all bad memories there.

Today dah hari ke-6 ai stay kat my hometown (ek eleh Wani, macamlah selama nie hang x balik ur hometown & bercuti lama2an kan? Iye, but this time different. Not a proper planned & dah lama ai x took a long leaves!). Memang ai missed my small house, my work & my friends there. Surely other peeps yang read this, will say something differently. I dont mind! I missed my surroundings! I do! It has been more than 5 years I worked there, of course there are a lot of things that already become a part of my life. I hope after this, I will be more stronger than before. No more cengeng! Accept all fates & try to overcome it intelligently. Insya Allah. Du'a for me okeh!

Banyak menda sebenarnya yang bermain dalam kepala aku, maybe aku yang tak luahkan segalanya seterang-terangnya. Kadang2 terlalu banyak masalah pun, aku pasti takde sapa dah nak dengar. Hihi! Kesian kawan2 aku, kan? Hari2 aku menyemakkan kepala dorang dengan pelbagai masalah. Hihi! After this Wani hang tolonglah setelkan masalah sendiri ye. Jadi diri hang yang sebelum ini, kan lebey baik. Banyak yang perlu dilepaskan dan dilupakan, perjalanan hidup aku perlu diteruskan. Berus warna hidup aku, setakat ini aku sendiri yang pegang, dengan itu corak dan warna aku aku yang akan tentukan. Masuk bulan ke-5 dalam tahun 2013 sememangnya perlu aku lakarkan dengan warna2 lebey shocking & bright. Harus lebey berani. Harus lebey menjadi diri aku. Rasanya hal internal aku kot secara major nya perlu di setting semula. Cuti aku masih berbaki 4 hari, Insya Allah aku cuba menyusun puzzle yang berselirat ini. Yakin Boleh Wanie!!!!

Jom esok kita layan Ironman 3!

Love,
Wanie


 



No comments:

Post a Comment

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...