Welcome 2017 & Bye 2016

Assalamualaikum wbt, 

1.1.2017

Seharian dihabiskan masa di rumah saja. Bangun pagi, buka tingkap keliling rumah, buka sliding door bagi angin pagi masuk, kutip kain baju yang nak dibasuh, buat simple breakfast, mandi, & terus layan Dangal kat handphone. Hahahaha. Tak menarik langsung perancangan waktu yang terluang. 🤣

Itu hakikat sebenar yang terjadi hari ini, tiada yang lain. Otak memang mengambil kesempatan yang penuh untuk berehat. Tangan sahaja tak berhenti menggodek handphone. 

Welcome 2017! 
Perancangan paling jelas setakat ini ialah kahwin. 

Iya, kahwin. 



💓💓💓


Amacam gempak tak?
🙊🙊🙊🙊🙊

Takdelah. Amin. Moga jadi kenyataan. 

Perancangan yang sebenar ialah nak pergi JEPUN. Ini yang menjadi perkara yang paling ditunggu-tunggu. Moga Allah swt memudahkan perancangan kami semua. Amin. 

Selain itu, aku nak cuba perbaiki cara bekerja aku pula, dengan jawatan yang dinaikkan, takkan aku masih nak berada ditakuk yang sama kan? Bakat ada. Cuma jangan nak dilayan sangat sikap pemalas itu. 

Target lain ialah nak mengurangkan nilai semasa dalam kad kredit yang ada. Walaupun sekeping tapi rasa macam terseksa sangat. Target yang paling atas dah nie. 

Bye 2016!

Dalam tahun 2016 nie banyak perkara yang berlalu, paling gembira dalam hidup & paling sedih dalam hidup. Allah swt bagi aku rasa keduanya. Terimalah segalanya dengan penuh rasa kesyukuran. 

1. Impian aku sejak mula bekerja nak mengerjakan umrah telah tertunai. Bonusnya, bukan setakat dengan mak & abah, sebaliknya satu keluarga. Memang rezeki. Alhamdulillah. & aku yang tamak nie nak meminta lagi. 

2. Tukar dari iphone 4 ke iphone 6s setelah bertahun juga aku memikir. Seperti biasa aku nie jenis kena dapat lampu hijau dari mak, kalau tak memang takkan menjadi. 

3. Aku berpindah rumah & hal ini aku taknak ulas dengan lebih lanjut. 

4. Serentak dengan urusan aku dengan hal rumah & pakndak di diagnos dengan penyakit kanser usus tahap 3. Luluh jantung kami sekeluarga. Aku tak balik cuma cakap melalui handphone saja dengan pakndak sebelum dia pergi hospital. 

5. Lepas raya puasa, aktiviti memindah & mak abah datang tolong aku untuk tempoh 10 hari. 

6. Pergi Pekanbaru & Bukittinggi, Indonesia. Mak jumpa kawan lama dia. 

7. Sebelum 22 Okt pakndak telah dijemput mengadap Ilahi dihadapan kami setelah tewas dalam pertarungan kanser itu. Innalillahiwainahirajiun. Arwah pakndak akan sentiasa hidup dalam hati kami. Allahurabbi. 

8. Bulan Nov - satu keluarga datang bercuti kerumah aku. 

9. Bulan Dis - mak, mak njang & tok datang nak melawat mak ngah yang ada di HUKM.

10. Beberapa hari sebelum genap 2 tahun ulangtahun aku bertukar ke PTKPK, aku terima rezeki yang tidak disangka, kenaikan pangkat. Alhamdulillah. Terima kasih Ya Allah. 

11. Diantara bulan Ogos ke Sept - ada dugaan besar yang melanda aku & keluarga aku. Impaknya sangat besar. Rasanya hampir 10 hari kami berendam airmata. Kawan-kawan aku menjadi saksi tanpa tahu punca yang sebenar. Moga tiadalah lagi dugaan seperti ini. 

2017

Aku cuma berharap satu memori indah yang akan tercipta buat kami sekeluarga, moga kami semua berada dibawah rahmat Allah swt setiap hari. 

Moga adik-adik aku juga bertemu jodoh. 

Moga Mizan dapat kerja yang boleh menjamin masa depan dia. 

Moga Cikah bertemu jodohnya. 

Moga Mimi habis praktikal, terus dapat kerja tetap, & bertemu jodoh yang baik. 

Abah aku pun dah menerima 3 lagi anak iaitu anak saudaranya, Fizah, Apiz, & Ija. Anak saudara yang berada dibawah tanggungjawabnya, secara tak langsung dibawah pemantauan aku juga (aku kan memang garang!)

Moga Allah swt berikan kesihatan yang baik buat mak & abah aku. 

Moga 2017 menjadi tahun yang paling cemerlang buat kami. Amin. 


Love,
Wani Othman
1.1.2017

Comments

Popular posts from this blog

Ya Ilahi Rabbi by Allahyarhamah Datin Rafeah Buang

#familytrip Umrah Istanbul 2016 - Part 1

Prazovex