04 December 2016

Impian yang Mendatang

Hari tu aku ada terbaca Kak Di tulih pasal  dia wrote down semua impian yang dia nak capai & secara tak langsung she achieved it. Aku do agree! Eh eh totally agree. Aku slama ni xpenah jot down but aku always repeated everyday dalam hati apa aku nak. 

By this time, aku nak jot down jugak la apa yang aku impikan dalam hidup nie. Semoga Allah swt menunjukkan jalan & membantu untuk aku mencapainya. 

1) nak pergi lagi Umrah, tapi kalau Allah izinkan aku sampai sebagai tetamu Haji, subhanallah itu betul2 rahmat & rezeki yang tidak terucap. Semoga Allah izinkan aku untuk buat Umrah utk Allahyarham Mhd Hashim bin Awang. Amin. Ini yang aku tanamkan dlm hati aku, wpn byk aku minta tp aku tetap nak meminta pd Allah swt. Izinkan aku lagi ya Allah. Izinkan aku. 

2) balik berkhidmat di negeri sendiri, walaupun dah memiliki pondok disini tapi aku nak balik memberikan khidmat aku buat mak pak aku sepertimana yg aku penah mohon di bumi Allah yang barokah dulu. Jika ditakdirkan Allah swt aku bukan permaisuri siapa-siapa, izinkan aku menjadi bidadari mak pak aku. Membalas jasa mak pak aku sepertimana mereka menjunjung bakti ibubapa mereka. 

3) Sampai ke Jepun, yang mana Insya Allah, moga Allah mudahkan perancangan kami. Jepun 2017. 

4) beli katil untuk master bedroom, ini tak selesai lagi setakat ni. Dah 6 bulan kot merancang. Aduh! 

5) istiqomah beribadat. Ya Allah Ya Tuhanku Kau pasakkanlah hati aku ke jalan yang benar. Amin. 

6) menjadi orang yang paling sabar terutama untuk ahli keluarga aku sendiri. 

7) bercakap hal baik-baik dgn bahasa yang baik-baik sahaja. 

8) tidak mengambil tahu hal-hal yang negatif & boleh menjadi dendam. Gunakan motto, lebih baik tak tahu & jangan tahu. 

9) ringankan tangan bersedekah.

10) kawal berat badan. Dah obesiti pun kau! Hmm. Membetulkan pemakanan semula. Istiqomah dalam membawa bekal harian ke tempat kerja. 

11) kembali ke landasan kerja yang betul & jangan buat kerja bertangguh. Selesaikan kerja dengan segera. 

12) 


Kalau ada lagi, nanti la kemaskini. Hihi! 

No comments:

Post a Comment

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...