14 August 2011

Paya Serai @ Hilton PJ

1st Ramadhan yang lepas, cousin aku, Nadia ajak berbuka bareng (bersama). Venue yang jadi pilihan dia ialah HOTEL HILTON PJ. Aku setuju aje memandangkan aku pon tadak plan ape2 that thay. Nama restoran tu is PAYA SERAI. Before pergi aku ada la review bout Buffet Ramadhan diorang. Rupanya on 1st day, 1st 100 cust akan dapat complimentary from them. Tapi diorang tak cakap, apemende. So takde berharap la sangat.

As early as 5.30 aku ngan dia dah sampai. Fuhh, panjangnya line up. Kami cecepat masuk line gak tapi SANGAT TIDAK BERHARAP sebab line panjang and setiap orang tu dah booked bukan setakat sorang dua tapi spoloh doploh orang. =( After sejam lebey berdiri, F & B bagi kami masuk, so both of us dapat number 89 & 90. Sipi-sipi je kan?

Makanan seperti dibawah, lets the pitcha do the job;

Us - Me & Nadia - Dengan muka over-excited

There's a varities of food - Western, Malay, China, Indian, Arabian. Segala mak nenek la rasanya! Soooo plenty!

Fresh seafood. Banyak lobster, okeh!

My cousin yang amek - Aku tak makan sebab takut gatal2 lagi =)

Sangat banyak jenis tempura, okeh! Squid is my most favourite. Prawn pon ade. Murtabak dia memang wat meleleh2 air liur & oso roti jala.

Itu kegemaran aku, Butter & Bread Pudding =) Sedap & manis. Kuih2 nie sampingan aje. Berakhir dengan gigitan manja, tak habes.

Segala mak nenek nasik aku amek nak rasa. Sedap! Nasi Arab & Indian yang entah nama apa tuh wat aku rasa nak tambah lagi. Tapi apakan daya, tangki MEDIUM. Tak mampu =( Sedey!

Nie Nadia nye plate. Dia pilih food yang more to Malay dishes, contoh : Nasi Ulam & Kerabu Mangga.

Air terbaik ialah TEH TARIK. Memang terbaik la. Bape gelas ntah aku hentam. Sedap sioootttt! Sampai sekarang terbayang2 lagi.

So apakata pakat ramai-ramai pi mencuba sendiri di Paya Serai?

Owh aku lupa nak ceta, apa Complimentary tu kan? It's FREE for US. No cost at all. Alhamdulillah. Double Over-Excited! So next year jangan lupa reramai pegi beratur di HILTON on the 1st day of fasting. =)


Love,
Wanie

No comments:

Post a Comment

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...