02 August 2011

Hotdog Puff

Pada suatu malam yang hening lagi syahdu, bertempat diteratak aku. Aku telah terasa kelaparan. Hoho! Lately nie takde selera nak makan makanan berat waktu malam. Maybe aura puasa dah sampai kot! (sebenarnya entry nie ada dalam draft dah lama tapi tak sempat nak abeskan aje)

Kat umah, aku memang ada beli Kawan : Puff pastry nie. Saja. Mana tahu memalam rasa lapar, leh je trus bake and make it as simple as I can.

Bukak fridge, ada Black Pepper Hotdog. Hah, apalagi terus dapat idea nak wat puff macam Mat Gebu ajar. Pattern aje. Yang lain main hentam kromo aje.



Hotdog tuh aku goreng biasak2 je, dengan cili mesin yang dah tersedia ada. Baling-balik perasa yang ada. Rasa sikit. Ok. Fine. Kena dengan selera I. Ambil telur sebiji & pukul untuk sapuan kat kulit puff. Sepaket puff tu ada 10 keping puff. Ambil 1 dan letakkan intinya. Dann ambil satu lagi, telangkupkan atasnya. So untuk kulit yang cover diatas tuh, terpulang la pada selera kita. Nak wat belahan jiwa ke belahan asmara ke... Isk apa aku terlalut nie.


Taraaaa.... Jadi macam nie lah. Ambil telur tuh sapu la atas kulit puff nie. Supaya jadi crispy macam gambar dibawah.


Selepas dibakar....Yummylicious! Nyum Nyum =)

Salam Ramadhan untuk diri sendiri & semua umat Islam di Malaysia serta seantero dunia. Semoga kehadiran bulan Ramadhan kali ini menjadi bulan terbaik dalam hidup kita. Insya Allah. Semoga langkah pertama untuk berubah akan diberkati, sekurang-kurangnya langkah pertama ini merupakan langkah terbaik dalam hidup. Amin.

Love,
Wanie

No comments:

Post a Comment

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...