06 April 2014

Radio

Assalamualaikum wbt & selamat malam,

Aku dalam mode nak tido ni sebenarnya tapi masih lagi nak menaip. Sesambil dengar Suria Cinta by Dj Lin kat Suria.fm. Aku rasa aku dengar suria cinta nie since dari zaman matriks kat Arau dulu lagi. Dok layan perasaan, jiwang2 nie. Thats y la aku suka study lepas kul 12 sebabnya kat telinga pasang walkman, layan lagu jiwang. Hahaha! Nowadays aku masih sambung lagi hobi lama nie. Before tido aku akan pegang novel yang memang aku letak sebelah katil, sambil dengar radio. Lagu sedey, aku ikot nangis. Cengeng! Hahaha! Bila mata dah lali, baru la aku baca doa tido & segalanya. Radio tetap tak tutup. Biarkan.. Tapi sound slow je la. Around kul 2 pagi aku pandai lak bangun & tutup radio tu. Hahaha! Kalau tak, radio tu diam sendiri la sebab abeh bateri. Hahaha! Pakai charger kan, xpe la. Dalam Geng Jahat, Akma sorang je anti Suria Cinta nie.. Hahahaha! Marah btul dia ngan kitorang. Sebab tu kitorang ske jalan tengah malam, semata2 nak dengar rancangan nie. Aku pernah terbaca dalam majalah, sebenarnya dengan mendengar lagu sedih nie, dia dapat menaikkan aura postif kita. Bila kita sedey, kita akan muhasabah & bangkit buat sesuatu yang lebey baik. Aku macam tu. Bila dah lebey layan jiwang nie, pagi esoknya aku bangun dengan azam yang baru. Insya Allah.

Nie aktiviti malam aku, tapi kalau siang pulak, selalunya aku turning ke radio Mix.fm, kebanyakkannya. Aku nak perbaiki Bahasa Inggeris aku yang sangat teroks nie. Tapi seyesly Mix.fm memang one of the best, sebab lagu2 dia semua yang zaman aku dowh! Tangkap lentok jugak. Hahaha! Kalau pagi2 tu, semua lagu yang aku bleh nyanyi la... Bukan lagu Lady in Red, yang Cik Pah suka tu okeh. Itu aku totally failed. Hahaha! 

Selain dari 2 radio nie, kadang2 aku turning ke Klasik.fm. Hahaha! Part ni Geng Jahat aku xleh accept okeh. Dorang cakap aku oldies sangat. Ello! Lagu Siti Nurhaliza pon ada kat Klasik.fm ok. Dia pun bukan tua lagi n klasik. Hahaha! Kebanyakkan lagu aku reti nyanyi, mana taknya didikan dari kecil. Pak aku la.. Aku kat rumah Penang pon dilayan ngan radio nie jugak. So no doubt la sayang! Hahaha! 

Okla going to sleep now! Mengantuk. Nites! 


Lotsa Love,
Comes and claim in my dream,
Wani Othman

No comments:

Post a Comment

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...