05 April 2014

The Sumbs, Shah Alam

Hye uols! 

Food reviews! 
Hihi, aku biasa la once in a blue moon, akan buat food review bergantung kepada tahap kerajinan aku. Wpn skrg dah takde lappy mahupun beroksben, & hanya bergantung kpd internet 1GB kat hp, aku masih utuh lagi utk hapdet blog nan hado aku nie. Takpe, utk kenangan or diari aku satu hari nanti. 

Tadi siang, lepas pegi main bowling, aku ngan geng opis pegi late lunch dekat THE SUMBS SHAH ALAM, sure nak tau area mana. Area tesco extra and worldwide. Area yang agak sunyi tp dont worry ada cafe kat situ. Sebelah Hotel Good Hope.

Ari tu dah pegi tp jumaat tutup rupanya. Pls check their Insta 1st sebelum pegi. Kalu tak jadi cm aku la, pegi & tutup. Sentap! Ari ni pegi lagi, sebabnya nak pegi Kulcats Barrio tapi blom buka sebab xde air. Seb bek called dlu utk reservation. Kalu tak mau kebulur kami. The Sumbs nie kami eksaited nak pegi sebab nak rasa desserts by Dato Fazley under SukaSucre. 

Jom kita review! 

Their motto's : For Foodie By Foodie


In term of quality and services : totally not bad. Cepat jugak! The prices? Totally affordable. Students price. Hihi! Drinks memang sangat murah. Carbonated drinks or ice lemon tea, segelas : RM1.60. Hah? Mau ape lagi kan? A lot of desserts there, but asked for their suggestion 1st, hahaha sebab waiter situ sangat ikhlas bila bagi cadangan. Hahaha! 

Us! Outside of cafe. Waiting for our turn. Seb bek cuaca mendung & berangin, kalo tak "angin" jugak geng lapaq nie. Me, Sheeda, kak Yan & Cc Liza. 

They served food in a paper box. Not bad. Cuma kotak besorkan, tak cukup ruang meja nak makan 4 org. 

This is Creme Brulee. Hmm, x cadang untuk dimakan okeh. Gula atas tue boleh krup krap krup krap. Pakai gula kasar ker??? Its also a waste bila served in a box. Sayang laaa.. Served dlm aluminium n btutup cukupla. Agak pricey sbb saiznya consider as kecil sahaja. 

Chicken "The Sumbs" : cc Liza yg order. Big portion with totally a good price. Taste? Not bad. Ayam coated with eggs. Sebab big portion so tak mampu nak dihabiskan. 

Chicken Malanese (rasa mcm spelling dah betul kot) : sedap! Big portion too! Kenyang. Chic coated with breadcrumbs and served with capers and white sauce. Bole order! 

Nie pulak Chicken Cordon Bleu : mine. Huhu! Tak adil pulak kalau aku tak bagi order kan? Taste boleh dipertingkatkan. Less salt la rasanya. Disebabkan isi ayam yang tebal digulung with cheese, makan bahagian dalam ayam tue totally tak boleh makan at all. Tak masak! Aku malas nak komplen, so ai eats bahagian yg masak sajalah. Hopefully perot tak meragam malam nie. Seyes memang ayam belom masak, macam dikeluarkan dari fridge. Served with white cheese cream sauce and mushroom. Sedap! Letak tepi bahagian ayam tak masak tu. 


This is Churros. Bcos aku sangat rindukan plain churros yang aku makan kat USS dulu maka aku order. Panas! Baru masak! Padat sikit isi churros nie. Then choc dip tu cair sangat. Rasa macam celup dalam air kopi je. Huhu. So boleh diperbaiki lagi. Rasa dah ada. Kami makan habis jugak. 

Ini pulak Pasta "The Sumbs" served with meat. Sedap! Kak yan and Sheeda suka. Not bad! Ada capers. Itu yang dorang suka. Lagipun berkuah. Lagi la suka kan. 

Kami ada order Sum-sum, part nie tak payah order langsung pun tak ape. Dah la kami order dua bekas, rasa suku je sebab over sweet and rasa "kepala santan". Orang kampung faham la maksudnya. Memandangkan desserts yang kurang memberangsangkan, maka kami batalkan plan untuk try other desserts sebab fobia. Hihi! 

This comment are totally from my observation and taste. Rasa setiap orang kan berbeza. No doubt! So uols can go and try it out. I will go there again and wanna try their Calzone pulak. Hopefully the taste goods. Insya Allah. 


Lotsa love or foods?,
Wani Othman


No comments:

Post a Comment

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...