16 August 2013

Entri Hari Raya Nak Menyomak Ajo


Pix 1 : I bersama my couz, two of them. Memang nie la hobi kami dipagi raya. Make-up bagai. pose juga bagai. Hahaha bajet retis murahan kot. 

Pix 2 : I with my couz & 2 of my sister. Kiri & kanan are my adik. Cikah & Mimi

Pix 3 : Actually nie pada petang hari raya kedua. Aku pegi beraya kerumah Tok aku di Sungai Petani. Dah petang baru kesana. Mak aku suruh aku goreng mee dulu nak jamu kengkawan adik aku. Maka aku telah goreng sebekas mee yang tersangat pedas. Hahaha! Mak aku cakap since aku dok Subang nie, aku makan menda pelik2 yang mana bukan tradisi family aku makan... segala mak nenek yang aku masak, aku mesti letak cili padi. Mak aiii... mak aku dah peliks. Nie la namanya percambahan budaya & keturunan (ops pesal keturunan pulak...ada kaitan ker???)

Pix 4 : Nie adalah family sebelah mak aku... putih2 kan? Mak aku cerah, pak aku putih = maka jadilah aku segini. Alhamdulillah. Family dorang ramai tetapi masing2 duduk jauh bila dah makin tua nie.

Pix 5 : Nie adalah hari raya ketiga. Jangan pelik bila tengok aku pakai baju yang sama. Aku bukan tak mandi ye. Aku dah mandi. Aku baru lepas masak soto ayam. Aku just pakai baju yang sama aje. Hihi! Wanita yang jelita sebelah aku nie ialah my most bff, Aini. Sayang bff saya nie ketat2. Dah berbelas tahun kami kenal. Dia dah berkahwin. Thanks dear for coming.

Pix 6 : I bersama kak Sham. Lepas Aini bertolak balik ke KL, aku kuar untuk attend kenduri anak sedara kak Sham. Sejak2 makin "muda" laa sangat nie, aku dah banyak kena depend on myself untuk memenuhi jemputan or undangan. Siksa jugak bila nak attend event sesorang. Takpun aku akan nyusahkan orang lain untuk meneman.

Pix 7 : With my lil sweetheart... Annisa Humaira. Mak aiii dia dah bam-bam. Sangat kot. Takkan amek aura aku kot. Pitam! Si kecik nie pon sangat menyukai aktiviti berinai & make-up. Memang protege aku la gamaknya. Hahahaha! Jangan bam-bam cukuplah Humaira oiii.... 

Pix 8 : Hari yang sama. Umah pertama kami pergi beraya. Umah Tok Su.

Pix 9 : Umah yang kedua, dah hampir tengah malam nie. Umah Tok Miah.. kami yang panggil segitu tapi sebenarnya Mak Long Miah. Dia mak sedara kami. Hihihi!

Pix 10 : Hari raya yang keempat. Sebelah malamnya kami pergi makan malam kat Puncak Mutiara, Kampung Pelet. Semua orang patot try. Food not bad at all.

Pix 11 : With my families during our dinner.

Pix 12 : Aktiviti wajib kami dihari raya yang kelima. Makan bersama di Seoul Garden. Last year pon macam nie jugak. Hahahaha! Senget kan? Tapi being with them memang best. Sebab kami nie jenis mengarut & merepek.

Pix 12 : I with Akma, otw ke Juru.

Pix 13 : I with Azwa, bersenang-lenang.




Inilah serba sedikit aktiviti raya aku sebelum aku masuk kerja.



Lotsa love,
Wani Othman

No comments:

Post a Comment

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...