14 January 2013

DIY Props for Bachelorette Party

Dah lama sebenarnya aku tinggalkan aktiviti kreatif nie. Iya, at one side, aku suka untuk wat menda2 kreatif nie. Walaupun xde la kreatif sgt, & my product bukanlah kemas sgt. But i did it on my own yer uols! Im proud of myself! I can survive! Knowing me, ape yang i plan, it must be well prepared! Dark side of me, aku sebenarnya cerewet and everything kena complete. Bukanlah perfect. Tapi aku xnak keje cincai je. Remembered back during my uni, my groupmates cukup menyampah ngan me kalau buat assignment, tambah2 if aku yang lead. Why? I was very fussy, ok! Naseb koranglah.... But they were with me for 6 sems. What can I said? I do love three of them! Even i am fussy, tapi Alhamdulillah the result for assignment xpenah kecewakan. Impressive. Syukur Ya Allah! Bagi kat aku kawan2 yang faham & cuba untuk memahami. Till now i got and had a very lovely, understanding even close to me! A human called friend.

Back to my main topic, hihi! Suka sangat melalut. I had a lovely BFF, who are willing to helped me in preparing the Bachelorette Party. 1st thing, we need to bought some stuffs yang nak digunakan as a props. So aku ngan Azwa dah penanh survey & we knows where the best offered we can get. Kami ke Paradigm Mall. Sawan gak kami dalam kedai tu. Dont asked me apa nama kedai tue, i lupa laaa nyahhhh! Hihi! Kami beli, plain topi RM3.90 je... Roses utk handbouquet RM2.90-RM3.50 satu... Heart balloons RM3.90.... Hand fan RM 3.00 satu.... Anggaran kot! Ape lagi yer?? Hmmm.... Banyak gak we ols shop dalam tue.

Then kami ke Popular plak, searching for some stationaries untuk completekan DIY nie. After having our lunch cum hi-tea cum dinner, kami ke kedai yang offers barang untuk party. Di Paradigm Mall, ada kedai yang offered barang2 for party yer! OMG OMG! Sawan kami sekali dalam kedai tu. Ye la nampak tiara.. bach sash... Balloons... Games for bach... We loved it so much!

So during New Year holiday tue, aku duduk je dirumah & mulakan my DIY alone. I dont care. Sebab aku memang suka wat mendalah2 nie. Ingat lagi zaman2 cinta monyet plus kera dulu, i always make my own card. Considered as my handmade card. Lagi touching kan!!! Now dah xde sapa2, so duduk diam la jari jemari aku.. Opssssss!

Memula aku wat roses bouquet... Aku mmg suka hand bouquet. Sengals kan? I just simply ikat roses tu ngan tali & lilit2 dgn riben. Walllaaaaaa! Done! Then aku make upkan plain topi tue.. Aku lilitkan dengan flower, then jahitkan riben around topi tue. Biarkan riben berjurai diseblah tepi topi. Hah, kauuu... Kan dah macam Julia Robert gitu dalam.. Pretty Woman. Pas tu aku siap props kecik2 untuk pegang ditangan... Dengan nama memasing. Apa lagi yer yang aku dah buat.....???? Ooooo aku buat banner. NORA FROM MISS TO MRS. Hah kauu.. Banyak ari gak aku dok menggunting huruf2 tue. Hahahaha! Motif aku is sampai je PD leh terus gantung. X kuasa aku nak wat semua in immidiate situation.

So uols kalau nak anjurkan Bachelorette Party, pls do plan it properly and earlier. Jangan last minute! Sayang. Kita nak jadikan that event something untuk dikenang until the end. Something to be proud and memorize. Nanti aku akan kongsi pic on that event.

[p/s : this event not for me but for my BFF, Nora! Takkanlah i nak wat untuk myself kan? Haishhhhh]

Love,
Wanie



















No comments:

Post a Comment

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...