14 February 2013

The Apartment, The Curve

Alhamdulillah, walaupun pada asalnya cuti for CNY nie aku memang la tersangat tidak ada pelan nak kemana-mana asalnya. Bcos of my BFF semua balik ke kampung. Hah, kooo... nak jalan kemana sangat kan? Lagipun diusia makin menginjak kepada dewasa. Dewasa la sangat kannn... kawan2 yang free tue dah makin kurangg.... Hahahahaha! Hazwani... Hazwani.... Ada je ayat propa ko ek???

Tapi seb bek kann.... kann... ada orang tue kesiankan aku sebab dok umah sesorang. Sebatang kara kot! Hahahaha...opsss, Jangan marah ye! Nak puji lebey2 takot riak pulak. 

So we decided to go to The Curve, kenapa The Curve yer? Ntah dua2 orang takde idea sebenarnya nak kemana. Seb bek pegi awal...so senang la dapat parking. Manusia2 yang xde kampung di area KL/Sngor nie pon belum bangun pagi lagi. Hihihihi! Aman sikit jalan. =) 

Sementara nak tunggu ceta Hansel & Gretel : The Hunter's Witch, mak aiii...ingatkan ceta ala2.. The Three Musketeers ke takpon Narnia kan.... Ganaihhh la haiiii.... Cheq nie penakot kot! Ok ok...fokus balik kepada topik utama.... The Apartment.



Aku sendiri sebenarnya tak penah makan kat sini. Kita tried la. Lagipun ada promo kan... Kalo tak, aku mau pikir pat juta kali kot walaupun dibelanja. Hahahaha! Sebab xtau sedap ke x... Jenis x wat review dulu kan. Promo : appetizer + main course for RM 19.90 w/out drink ye sayang!


Nampak x pilihan makanan tue? Tak nampak? Kalau x nampak kena pegi makan sendiri la kat sana. Hihihihi! Bcos of we went there, just two of us (iyer, kantoi!) maka dengan itu, order sorang satu la.... Me, just asking from waiter for two small plate. Dengan niat, sesungguhnya aku nak rasa makanan dia jugak. Hahahaha! Sorry2x!


This one is Chicken Crepe. Plating memang failed! Seb bek rasa tue boleh tahan la. Nie appetizer yer kawan2!  Yg penting crepe tue sendiri x failed. 


Motif amek pic bebotol nie? Mmm... xtau. Aku cuma teringatkan memori ditingkatan 3 kot...ker tingkatan 1 ntah...kena buat bekas kayu nie utk ERT. Korang dulu kena wat tak?? Sbbnya bukan aku yang buat....pak aku la yang buatkan.....


Aburgine... masak ape ntah... Haishhh, boleh plak aku terlupa. Punya la dok wonder apa la aburgines nie... rupanya terung.. Terung yang dibakar rasanya. English pon failed I nie... Huhuhuhu! Sorry nie family sayur-mayur, I x makan. U makan la sesorang ek. Tapi sos tomato yang uols nampak tue sedap... Nie pon appetizer ye!


This is MINE. Iyer, tetap share la. Baked fish with cheese. Ikan nie ikan tilapia.  Sedap! Memang sedap! The portion, besar kot! 


Yang nie pulak, Tossed pasta with mussels. Kalo korang pegi, rasa macam nama makanan nie lain sikit. Aku yang tukarkan okeh. Asalkan maksud masih sama. Hahahaha! Lupa laaa... mana satu dulu.... Sabar je la Wani oiii... Mussels pon I x makan... Sebab ape ntah... yang kepah kat Sabah, ko makan pulak ek. This dish looks like so simple. But consider as tasty la. =)


Nie Choc Pudding kan? Dia decide. Dia order. Aku? Aku makan aje la. Hihihi! Actually kalo kat restoran lain, it is called Choc Lava. Kalo korang order nie, make sure anggaran 10 minutes before korang abes makan, segeralah mintak from waiter. Cook on demand kot nie!
If you wonder where is my picture as usual, ADA. Tapi I x haplod la kat sini. Hihihi! Later I asked for permission first, by then we will see it is get approval or not. Hahahaha! Anw to that person who treats me. Thanks a lot. Maybe next time, again? Hihihi! [tak kena lempang saja sangat kan???]. May Allah murahkan rezeki anda & bless your life. Insya Allah. Amin.


Love,
Wanie

No comments:

Post a Comment

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...