18 March 2011

Depa Memang Hebat

Apa yang menyebabkan aku disuntik dengan kerajinan untuk menghapdet blog? Selama hampir setahun lebih aku mengikuti beberapa blog yang ternama sebelum aku disuntik oleh semangat depa untuk mewujudkan dan berkongsi blog dengan orang ramai. Sebelum-sebelum ini aku hanya rajin membaca dan tidak reti langsung la nak generate the idea...tambah-tambah nak memblog macam depa nie. Nie antara blog yang dalam list inspirasi aku a.k.a memang wajib lah melawat setiap hari (ada lagi beberapa blog tapi itu nanti aku wat dedicate entry lagi =) ) Anyway, thanks to them sebab berjaya inspirasikan ramai orang untuk memblog. (bleh click kat nama depa untuk link terus)


Memula aku tak kenal pon sapa la RedMummy nie a.k.a Kak Red (yang pastinya dia pon xkenal aku =) Hihi). Cuma bila dok blog walking hari-hari, aku terjumpalah blog nie dan akhirnya menjadi blog yang aku wajib melawat hari-hari.

Tapi website Kak Red nie memang bagus lah, dia tak lokek untuk berkongsi idea dan cara bagaimana nak wujudkan blog, nak wat blog kita menarik, dan apa yang boleh atau apa yang tak boleh dibuat dalam blog kita. Memang sangat membantu lah kiranya.

Kalo hangpa rasa hangpa perlukan panduan, bacalah entri2 Kak Red yang mengulas dengan lebih lanjut tentang blog dan terutamanya Nuffnang. Specially bagi blogger2 baru macam aku, macammana nak bersabar dan berusaha untuk buat blog kita menjadi tumpuan umum. Jangan buat menda-menda pelik cukuplah yer. Aku sure kalo hangpa baca blog Kak Red, for sure u will get inspired by her. So cepat pi baca sendiri...takmau ulas lebey2.....


Green Apple a.k.a Kak Di a.k.a Diana nie pon, secara tak sengaja aku terjumpa blog dia. Blog Kak Di cukup simple tapi bahasa dan ayat yang digunakan sangat POWER sehh... I love soooo much! Ayat yang power tuh sangat lawak sampai kekadang tak terjangkau dek minda. Sebab ada-ada je lawak dia.

Ceta-ceta dalam blog Kak Di nie, semuanya perkara yang terjadi dipersekitaran dia. Jarang lah dia merepek-repek sebab apa yang dia ceta memang terjadi in ur real life. Best dowh! Baca blog dia leh wat kita gelak and senyum sorang-sorang. Seyesly hangpa memang kena follow blog dia. Memang menarik.....


Kalo hangpa refer kepada blog kak Hana nie, memang perghhh sesungguhnya air liur anda akan meleleh yer. Sebab apa? Sebab kak Hana nie sangat rajin memasak n oso berbakat dalam bidang photography. See...what a nice combination right?

Basically, blog nie sesuai la untuk dicuba bagi wanita terutamanya yang dah ada family, bahasa mudah ada anak-anak kecil. Resepi yang kak Hana sharekan nie, resepi yang beliau masak untuk 4 orang hero beliau. So kalau hangpa rasa buntu ke blur ke nak masak apa setiap ari...apakata pi la melawat blog kak Hana nie.

Shazwani kalo ikotkan pangkat...adik la kiranya kat aku. Still young and oso chantek. =) Aku suka baca review dia pasal travel, food dan shopping. (see...aku pon obses yang sama tapi suka tengok aje laaa....Hihi!)

Kiranya dia nie beauty with the brain laa...sebab pengolahan ceta nie sangat complete and mantap. Mostly bahasa yang digunakan bahasa English, tadak hal la kan? Nama pon personal blog. Bukan blog kesusasteraan Melayu =)

Mmm...kalo hangpa perlukan any advices dari dia, rasanya dia tak lokek kot, from what I read through her blog. So hangpa melawat2 la blog dia jugak, ok!


Kak Nani a.k.a Nani Rostam, untuk ini aku taktau pangkat mana satu lagi....Hihi! Jangan marah yer. Aku suka baca blog nie sebab isu yang dikupas dalam blognya adalah dari sudut pandangan individu yang matang dan berpengalaman. Kira macam mak-mak laaa....oso dia sangat tidak lokek dengan resepi. Even dia sendiri menjual makanan tersebut, dia sangat tidak kedekut,ok.

Hangpa baca sendiri la blog kak Nani...baca dari mula yer. =)

Mmm...nie dia lima blog dulu aku review, nanti aku akan review kan lagi blog-blog lain yang menjadi rujukan aku...tidak kira la dari apa sudut pon...kalau hangpa rajin hangpa boleh jadi follower depa jugak. Tak rugi rasanya. Bukan kita nak carik pasai...tapi kita cuma nak menimba ilmu dari orang len jugak, for sure kita takkan sesat jalan punya.

Love Lady Wanie



No comments:

Post a Comment

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...