13 March 2011

Excited Nak Makan Tapi At Last Putus Selera

Entry nie bukan nak menjatuhkan atau merosakkan sapa-sapa punya biznis. Cuma satu luahan akibat dan kesan daripada sifat ingin mencuba kat tempat-tempat yang dikatakan sedap.

Tempat nie dah lama kami nak pegi makan, last 2 weeks pon dah pegi tapi semua lauk-pauknya dah abes. Dan that time orang sangat ramai. Mesti sedap kan? So minggu nie dah decide nak pegi awal, so kami pon pegi again ke Sekinchan Ikan Bakar di Kota Damansara.

So sesampai disana, we ols trus order ikan siakap bakar n sotong bakar. For ur info, kat sana semua seafoodnya HANYA akan dibakar sahaja. Takde masakan lain yer. Its okay. Leh trima lagi.

While waiting for the foods, depa antar ayaq dlu. Azwa order nescafe ais and me order fresh orange. Mmm..awal2 lagi dah failed yer yang! Rasa cam depa dah blend skali ngan kulit limau. So sad! And Im not complaining anything. =) Still believe they'll serve us with the good foods. Yela bcos of this restaurant quite popular..so aku dah letakkan higher expection.

After 45 minutes waiting, makanan dihantar (bout time waiting nie aku dah baca review orang len and they ols cakap memang lambat.so takde la pot pet pot pet sangat). Kami berdua nie kira nak hadap bekpes + lunch + dinner, leh bayangkan betapa laparnya kami kan? =(

So bila dua lauk dah sampai, aku bangun untuk ambil nasik. Nasik dah tinggal kerak and cukup utk kami berdua saja. Ok fine. Makan memang tak banyak. So apabila mula makan, lauknya TASTELESS. Huhu. Aku bukan tak bersyukur dan bukannya aku taktau kita kena menghormati rezeki. Tapi maaf, for the 1st time in my life at Selangor n Kuala Lumpur nie, aku dihidangkan dengan makanan yang sangat TIDAK SEDAP. For the sake of respect for foods, aku cuba untuk habiskan nasik dulu. Dan, again cuba untuk menelan isi ikan. =(

Ikan siakap is one of my favourite fishes. Huhu. This time memang tak kena selera aku. Tolong! Sedey wey. Apa sebab aku cakap macam tuh, aku nie walaupun ikan tuh half cooked atau stim tapi tak berapa masak. Aku masih boleh makan. Tapi kali nie ikan yang aku dapat ..... masak tapi TASTELESS. Seolah-olah lepas basuh terus masak. Tak ulit langsung dengan garam. Add more, ikan yang sepatutnya DIBAKAR itu berenang-renang didalam air. Whattheheck?AIR?bakar and air? Apa kesinambungannya? Aku takleh nak trima kerelevanannya. Ikan yang dibakar sepatutnya garing dan bau dibakar. Tapi bila terendam dalam air yang tak mesra dengan sambal apa pulak...?? Can anyone answer me? Dalam bahasa mudah aku, ikan macam distim terlebih dulu, lenggang2kan atas api sikit-sikit, letak atas daun pisang yang tak terbakar, tuang air kosong dan letak sambal. Hah, macam tuh lah rasanya. Aku hanya mampu abeskan nasik and letakkan lauk sikit-sikit. Tapi bila nasik dah habeh, aku dah takleh nak ratah ikan. Aku amek isi ikan dan telan without kunyah. Azwa cakap, dah la kalo tak leh nak makan lagi. Yes! Aku dah mual dan nak muntah. =( Kalau sotong pon, hanya boleh lah sahaja. Kalau takda lauk lagi di Malaysia...itu hanya menjadi pilihan terakhir.

Nie pengalaman pertama dan Insya Allah yang last dengan restoran nie. Maaf, aku pon makan tepi kaki lima jalan, tepi jalan, lunch tengah panas tepi longkang TAPI aku tak penah lagi dihidang dengan makanan yang macam main masak-masak nie. Aku wonder macam mana orang lain berselera makan kat sini? Depa tak penah rasa makanan yang lagi sedap ker? Wallahualam. Aku tak bandingkan restoran nie dengan tempat lain. So harapnya restoran nie dapat lah serve public dengan seikhlasnya, masaklah biar betul. Kalau harga nak letak memahal gegila...letak laa...tapi asalkan makanan yang dihidangkan tak buat customer makan tapi balik dalam kelaparan juga.

Yes, aku makan tak rasa kenyang langsung, bukan aku tak baca doa makan, tapi dah putus selera dan mual. Bukan aku sorang tapi Azwa pon sama. =( sangat sedey.....

Dah balik umah kami berdua termangu sebab makan over RM50.00++ tapi rasa macam tak makan pape. Takpe morale of the story, dont judge a book by its cover. Kalau korang nak makan kat sana, silakan. Jangan takut2, rasa lah sendiri and judge it by urself. It is my comments. Mungkin selera kita tak sama.

Love Lady Wanie




1 comment:

  1. pnh mkn jugk ikan cmtu kat restoran baru buka kat puchong..pergh tasteless..tensen je mkn tp duit mlayang huhu
    ikan bakar kt kuantan plg syok!

    ReplyDelete

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...