26 November 2012

Mengingati Diri Sendiri

Assalammualaikum w.b.t.,

Dah lama rasanya hati aku x sakit macam hari nie. Mmm..aku ingatkan masalah makin kurang tapi rasanya macam makin bertambah aje. =( 

Membaca Panduan diatas, uols dah leh agak kenapa. Aku tengah menyejukkan hati aku sendiri untuk tidak berdendam atau kutuk atau maki atau mencarut la kot [paling worst] kat individu tersebut.

Mmm.. aku xtahu laa kenapa lately nie macam masalah antara individu tuh makin menebal. Dulu memang ada jugak tapi aku rasa tak seteruk nie. Dan dia bukan orang yang mungkin anda sangkakan. Aku dan satu individu tu sebenarnya tidak pernah ada masalah. Aku pon doakan yang terbaik untuk diri dan keluarga dia. Insya Allah. Buku lama aku gantikan dengan buku baru. 

Aku nie bukanlah berani sangat kan? Antara yang aku takoti is FITNAH MANUSIA. Hah, dulu aku dah kena. So skang aku lebey aware dan berhati-hati la. =) Tapi skang aku rasa nak makin menjalar pulak isu-isu yang dipropakan dengan apa niat jua pun.

Tadi again aku sakit ati. Aku rasa aku x fokus pon masa deliver judgment. Kosong kepala aku. Opismet aku ajak pegi beli barang nak masak lunch pon aku menonong aje tanpa pikir pape. Ntah, otak aku kosong. Dibenak aku cuma memikirkan yang APA SALAH KAMI? Itu aje. 

Aku cuba kawal diri aku supaya tidak membenci sapa-sapa. Sebab aku nie jenis membenci orang memang buruk. Hihi! Alhamdulillah ada panduan yang aku sharekan diatas. Maka dapatlah aku menyejukkan hati aku sendiri daripada amarah syaitan yang direjam. Insya Allah.

Untuk individu itu, sudah-sudahlah fitnah. Sama-sama kita pulang ke pangkal jalan. Ayuhhhh!


Love,
Wanie

No comments:

Post a Comment

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...