06 November 2012

Pengembaraan Wani Bagi Tahun 2012

Wah macam hebat aje kan tajuk post aku kali ini. Hmmm, lagipun tahap kesengalan aku yang malas nak buat kerja dalam cuaca sejuk ini menggalakkan diri aku untuk menaip dengan lebih laju dan panjang. Nanti sure Akma akan perli aku la niee.... Hihi! Perli2 manja aje. Rajin tersangat ek untuk hapdet. Dalam kepala nie memang ada macam2 perkara yang nak diceritakan. Almaklumlah, aku nie kadang2 seakan pelupa [bukan nyanyuk, ok!] dan berserabut serta berselirat cerita yang ada dalam kepala aku. 

See... aku dah makin melalut, sedangkan tujuan utama aku ialah aku nak bercerita pasal pengembaraan aku sepanjang tahun 2012. Kita akan kembali mengimbas ke bulan Januari, kemanakah yang telah aku pergi. 

1. Bandung, Indonesia

Tempat pertama yang aku rasmikan sebagai permulaan tahun 2012. Trip ini aku pergi dengan opismet and oso my besties, Aini. For the 1st time aku ke Indonesia selepas trip ke Medan tahun 1996 dengan families. Best! I love Bandung. Food. Sceneries. Peoples. Surroundings. Pergi berkali-kali macam balik kampung pun tak ada masalah.




2. The Regency Jerai Hill Resort, Gurun, Kedah

Yang ini memenuhi hasrat hati mak aku, dia dah lama berkeinginan nak bercuti dan relaks2 di atas puncak Gunung Jerai nie. Dah lama rasanya dia menyuarakan hasrat hati dia untuk kesini. So aku as a anak, menunaikan segala keinginan dia yang ada. Hihi! Anak yang baik kan? Lagipun aku kan mewarisi sifat dia, suka mengembara. 










3. Family day Office di Port Dickson

Hoooraaaay! Aku as one of team untuk menjayakan this project. Sangat best! So dapat bilik yang best. Tido sorang. Dapat cabutan bertuah. Tema malam jamuan tu Bling2 Arabian Nite.





4. Bandung, Indonesia AGAIN

Sekali lagi aku ke Bandung, Indonesia. Heaven seh! Never thought that I will be there again in the same year. Kali nie different sebab aku pergi dengan ahli keluarga. Aku bawak mak ngan adik-adik kesana. They were so happy. Me too!










5. Ho Chi Minh, Vietnam

Wah, nie part terbest! Memula aku just nak temankan mak aku. So aku join her trip. To Vietnam. Shopping and sight-seeing was not bad at all! Love to see negara orang lain.













6. Kuching, Sarawak

Selang seminggu selepas pulang dari Vietnam, aku menyertai pula pengembaran dengan Geng Jahat sepertimana yang aku ceritakan dalam post sebelum ini. So dah leh skipkan satu subtopik. Hihi! Dasar pemalas.


7. Melaka

Di awal tahun, negeri ini menjadi tempat lawatan rasmi kami hampir sepanjang tahun ini. Sehingga last week, aku masih ke Melaka. Just for coconut shake. 






8. Universal Studio, Singapore

Saya akan end kan this year dengan lawatan ke Universal Studio, Singapore. Yeaaaaay! Dengan adik-adik, sepupu & mak. Best! This is my 2nd time going there.



Love,
Wanie

No comments:

Post a Comment

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...