13 February 2011

Bila Tok Sakit

Referring to oghang Utara nie, tok ni actually nenek la. Aku masih ada tok di kedua-dua belah pihak, samada mak aku xpon pak aku. Tapi yang dok dekat ngan umah aku, mak abah aku la iaitu Tok Melah.

Semalam mak aku cakap tok aku nie jatuh. FYI, tok aku nie dah berumur 93 tahun. Alhamdulillah masih dikurniakan umur yang panjang oleh Allah S.W.T. Oleh kerana faktor umuq dia, maka setiap kali dia jatuh, maka kesannya amat teruklah. Maka dengan itu aku tersangatla runsing.

Bukan apa, setiap kali dia jatuh or sakit, aku ada kat sana. Means kampung la. Bercuti la kebiasaannya. And aku as a cucu kepada dia, maka seharusnya aku la help dia. Jaga n oso wat urusan hospitalisasi.  Now aku pon tinggal jauh, maka dengan rasa susah hatinya dan sangat sedey sebab xda daya nak tolong dia sekarang.

Tadi aku tepon mak aku, dia cakap tok patah tulang bahu. N need to bring her to another hospital, yang provide pakar untuk further check. Can u feel what Im feel now?? sobs..sobs..

Aku nak cuti, kang cam melampau lak sebab aku baru je bercuti seminggu. And macam tak sesuai je kan.

Tahu-tahu je la patah tulang bahu wey...bukan leh letak plaster or simenkan. Kena biar camtuh saja until baik. Kita yang sihat nie, kalo tergeliat sikit je dah macam paralysed. Nie patah. Apatah lagi kan??? Leh pikir tak macammana dia nak makan...kencing...berak...yang penting nak bergerak? Maklumlah dia bukan macam orang tua biasa, dia masih bergerak. Berjalan sendiri. Mandi sendiri. Now have to baring aje all the times. I can feel how difficult she is now to stand on her own feet.

Lagipun sepanjang hidup aku, memang aku banyak dijaga oleh dia. Sooo sad now...sebab aku cuma mampu berdoa aje wat sementara nie.


Love Lady Wanie

No comments:

Post a Comment

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...