24 February 2011

Isteriku Zulaikha @ TV9

Semalam jam 8.30 malam, aku teringat yang aku ade program TV nak ditonton. sebabnya aku dah usha trailer (btul ke?) @ iklannye kat tv. Mcm menarik aje...Apatah lagi ada Sharifah Amani & Norkhiriah. Aku memang minat dengan depa dorang nie. Kira jarang missss la kalo depa blakon. At the moment aku memang takde idea apa jalan ceritanya...through iklan aku ingatkan si Ungku Ismail nie kawen dgn kakak, pastu si adik nak rampas...first perception laaa tuh...

So aku ubah la cenel ke TV9...mmg sooo adorable la si Sharifah Amani nie.Cute and sweet... Apa jalan cetenye nie.....???

Rupa-rupanya jalan ceta dia mcm nie... Adik a.k.a Sharifah Amani, Abang a.k.a Ungku Ismail dan Zulaikha a.k.a Norkhiriah. Abang ngan Adik adalah kapel. Depa bukan adik-beradik yer. Kira kapel separuh mati la. Dalam masa yang sama, aku dgn segera hapdet status FB aku. Remind kwn2 aku utk tgk. Sebab apa? Sebab aku rasa jalan ceta nie mcm a part of my life aje. Hihi..tiba2 tersentappp la pulak!

Bila Abang suarakan hasrat ati nak meminang Adik. Mak dia bantah. Mak dia nak Zulaikha. So Abang yang cinta abes dgn Adik, frust la. Adik bertambah2 la. Yela kawan dah kondifen kan akan jodoh dia dgn Abang. So Adik ilangkan diri untuk bagi laluan kepada pilihan mak Abang. Mula-mula Abang tadak hati sangat kt Zulaikha, tapi apalah sangat hati seorang lelaki kn? Dia dh kesiyan kat Zulaikha time si Zulaikha jaga dia masa demam. Tapi selepas tu dia terjumpa Adik semula. Yela perasaan cinta tuh masih membuak-buak kan? Susah nak dilupakan la kiranya cinta lama itu. So perasaan cinta yang berakar tuh tmbuh semula jadi tunas yang baru.

Opsss...aku tanak cete lebey2. Hangpa request la kat TV9 supaya ditayangkan semula ceta tuh. Tapi memang best la..jalan ceta yang segar. How it been presented pon very segar...Nice! I love la Radius One. Xpenah failed,ok!

Lagu yang dijadikan background music dari Aliff - Akan Tiba, & Yuna - Cinta Sempurna & Penakut. Loveee the music. Sooo relevant dengan jalan ceta.

I love the way Adik quiry bout their relationship and pengorbanan Adik at the first place. Adik tanya Abang " Sampai bila hubungan kita macam nie?" - time hubungan depa disambung semula. I know its really hard to be answer. Then jawapan kawan Abang pada dia, "Adik tuh cuma perlukan secure. Security. Sebab Adik rasa unsecure dengan hubungan kau orang." - time nie Abang persoalkan tindakan Adik yang letakkan syarat untuk menikahinya. Ayat lain iaitu, "Cinta tak semestinya bersatu". This word laa yang paling hikmat sekali. Yess tak semua cinta itu akan bersatu walaupun cinta setinggi gunung.


Cinta Sempurna - Yuna


Penakut - Yuna

Akan Tiba - Aliff Satar

Love Lady Wanie

No comments:

Post a Comment

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...