08 February 2011

Sapa Dia Geng Jahat MiSC?

Nie nak perkenalkan la sapa dia laaa Geng Jahat MiSC n apehal plak yer depa nie declared diri depa as a Geng Jahat kan?

Sapa depa nie?
Okla ahli dia yang pertama mestila Aku a.k.a Mummy, AkmaLena a.k.a Cucunda, Kulat, Azwa a.k.a Nek Rock, Imah, Noraliza and oso Ct. Pesal ek kami je ada gelaran, macam telenovela la pulak kan? Haha. Memang x patut btul la. Cisss.....

Kami nie saling berjumpa time masuk Sem 1 kat U dan ditempatkan kat Kolej MiSC a.k.a hostel. Dan kami juga dari Matriks yang berbeza. Huhu. Antara yang depa semua yang aku kenal time Matriks - Azwa (sebelah dia sebelah bilik aku.bilik aku A410,dia A411), Akma (dia roommate bespren aku, Kak Uni.so secara x langsung jadi kawan aku jugak!) and Imah (mak orang nie memang aku kenal since skolah lagi.almaklumlah tuisyen skali.Kan Imah,kan? Yang len time masuk U la.

Awat dipanggil Geng Jahat?
Sebab dia senang jaa..bila kami buat menda baik dengan niat yang baik,orang x nampak. Tapi bila kami sepakat buat jahat,hah, meneghu je tau sapa yang buat. Bukan la gila glamor tapi rasa macam x dihargai la pulak.

Apa yang kami dah buat?
Bagi kami la macam la jahat sangat dah. Tapi bagi orang len xtau la kan?

Time orientasi memang kami slalu ber-7.X kira la beratur pi makan ka, pi semayang kat masjid (jalan kaki wey,jauh lak tu.hazab!) xpun ramai2 kena dok cangak kat Dewan MAS ka...hah, memang muka kami je laa dok sebaris. Buat aktiviti untuk malam penutup orientasi pon muka kami dalam one group. Wey, ingat x kita wat persembahan apa ek? Rasanya cam orghang gila jugak kan? Haha. Kira kumpulan kami la yang paling gediks. Gediks,ok! Yela kalo x for sure semua persembahan macam tut...tut..tut je.

Lepas itu, ada la pengumuman habaq pasal sapa-sapa yang nak join Kawad Kaki. So budak-budak nie secara rela hati pon nak join la. Dengan bangganya kami 7 oghang, seawal pagi turun la tungu kat tempat parking. Hah ko! Bangun awal tuh. Ya la..nak tunjuk kat senior kan yang kami nie sangat dedikasi. Sangat la sangat ek.....Tunggu punya tunggu...xdak sapa turun...tunggu lagi..senior baru mau. Senior laki,ok! (start ari tuh memamg kami bermusuh la dengan dia. Nama apa wey?) Bila dia dah bising-bising, baru la junior yang len turun. So kami mulakan acara kawad kaki (ingat aku suka sangat ker?paling menci tau!) Lama sikit, depa pon ..depa nie senior la..mengkategorikan kami semua. Nak diceritakan, kami ber-7 nie diminta tunggu kat tepi...aku dah pahamm nieee...cel*** ko! Dengan itu, tercongok la kami seketika tengok balak2s dan awek2s yang dipilih kawad. Okies! I paham,ok! Membara je rasa hati nie. Kami yang dok tercongok seawal pagi,siap boleh buat exercise panaskan badan nie..sikit pon hangpa xtengok...xpa...xpa...Apa lagi Kulat dengan muka selamba je, bangun dan buat catwalk hala ke bilik. Dan anak-anak itik lagi 6 ekor nie pon dengan menghentak kaki terus bangun dan BLAH. Hangpa memang utang la ngan kami,kan..kan??? Nie kira titik tolak la kami buat demonstrasi secara diam. DIAM2 aje laa......

Slalunya kan junior ja asek dok jadi badut untuk kolej...lepas tuh AJK2 tuh again memaksa semua junior untuk berpoco-poco (poco2 rasanya kat padang sukan tuh). Maksudnya kena pi la. No..No...Not again,ok! Nie waktu malam tau,lepas Maghrib. Ek eleh, baik kami pi dinner lagi baguih! X kelepaq la kami nak pi. Time tuh aku dok kat bilik Azwa, tunggu dia salin baju. Nak pi makan la konon. Lepas tu nak pi bilik aku pulak, aku nak tukar baju jugak. Tengah2 dok menggediks dengaq lagu dengan kuat, tetiba dengaq siren. Btul2 depan bilik. Aku dengan x syak apa-apa nie pi bukak pintu. Hah, naaalaaaa...senior yang dibenci tu dok depan pintu wey. Aku berbaju kelawar saja! Cisss...Terjerit-jerit aku ngan Azwa. "Wey oghang tua, nie blok asrama pompuan,ok!GIRL ONLY!".

Lepas oghang tua tu blah,kami trus la pi berkumpul kat bilik utama kami (bilik Akma n Kulat laa) :) tujuh-tujuh oghang wey dok dalam bilik tuh. Konon2 sembunyi la. Haha! Tapi yang ngok nya, kasut semua dok kat luar. Tak ke pelik kasut punya la banyak dalam satu bilik. Pappp..!! Blackout la. Mangkuk btul, rupanya dia mendera lagi kami dengan tutup suis utama blok..apalagi dok dalam gelap la...Bayangkanlah 7 oghang dalam 1 bilik. Time tuh dah xhengat apa la, dendam punya pasal. Gamble aja. Apa nak jadi, jadi la. Memang PANAS n LAPAQ, ok! Dah pukul 9 malam...sesangat lapaq...Akma membekalkan kami dengan kacang. Aku pesan kat depa, "wey isap dulu kacang tuh bagi lembut, sat lagi hangpa dok krup krap krup krap pulak". Haha. Sewel. Idea mai mana la time tuh. Sabaq punya sabaq, pukul 10 kami memang wat keputusan nak keluaq dari bilik kurungan. Sebab LAPAQ ja. Dah Kebuloq.7 oghang cabut trus pi makan kat cafe jauh2 dengan niat "sat lagi terjumpa depa pulak"....naya...naya....

p/s : nie baru versi satu.nanti la pulak sambungnya. aku dah lenguh laaa....Haha!


Love Lady Wanie








2 comments:

  1. aku ngn nek rock je yg depa pilih.last2 dua2 org da pakat dgn semangat gbm ni,protes,ikut blah..kuang3

    ReplyDelete

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...