19 April 2011

Apa Dalam Handbag Tue?

Semalam berchatting dengan Kak Nai, dia dah bagi kepada aku idea yang best iaitu selongkar handbag aku sendiri. Hihi! Thanks Kak Nai. Aku dah review blog Kak Nai and she also wrote about the same thing. Nice!

Apa yang ada dalam handbag aku agaknya ye? Hmmm memang sangat berat tau tak...Hihi, cam galas batu aje. Ntah pape kan aku nie.... Wat masa nie aku masih menggalas handbag hadiah dari Nuna Tana & Puteri Fizwan. Love it soooooo much! Thanks ye kakak berdua..... Muahsssss! Now aku nak reveal satu persatu ;

1. Purse
 - Purse nie jugak adalah hadiah daripada Puteri Fizwan, Adik Ct Lantern & Kak Sumi a.k.a Sue sempena hari lahir aku. Nice! Selagi boleh pakai memang aku akan pakai....Hihi! Sayang woiii...nie tanda orang sayangkan kita, dan kita pon for sure la sayangkan depa jugak. Skang purse aku tuh berbau sangat wangi rasanya ada la tuh perfume aku yang dah tertumpah. Ahaksss....!
Purse Bonia kesayangan hati.....
2. Dompet Nyonya
- bila tiba masa malas dan selekeh aku, memang dompet syiling nie lah yang akan aku usung kesana sini. Ntah pape punya tahap selekeh la...dengan makan kena habesss tudung..pakai selipar Jepun. Dah macam ape lak rupa aku (opsss terbebel pasal lain pulak). Dompet syiling Nyonya nie aku beli masa cuti2 Penang ngan Cik Nora & Cik Akma tahun lepas. Tahan kan? walaupun berbulu sikit-sikit. :) 
Dompet syiling purple yang kekadang berat amatttt..tapi bila kosong, dah macam kain buruk plak...
 3. Kipas Tangan
- kipas nie memang aku bawak hari-hari kecuali aku tukar handbag laaa...Huhu! Kipas nie pun dibeli masa di Batu Feringghi jugak. Kak Nai...see sama kan isi kandungan handbag kita....Ada kipassssss! Harap maklum ye aku sangat tidak tahan dengan cuaca panas, walaubagaimanapun umah aku takde aircond..uiks, apa relevannya aku ceta nie .... !#$$ fenin!
Kipas tangan yang bersulam
 4. Dokumen penting
- Nie pon dokumen-dokumen penting yang aku bawak. Hmmm...hal nie malas nak ceta korang just tengok cukup la. :)
Empat ini sangat penting woooo!
 5. Cermin mato
- Nie cermin mata muroooh je kak! Bukan Fendi mahupun Affendi. Tapi cukuplah nak melindungi mata aku dikala kepanasan yang melampau. Hihi!
Cerminnya kaler grey gitu!
 6. Gadjet
- Barang-barang yang korang WAJIB jumpa lah kalo korang selongkar handbag aku.... Yang pertama mestilah charger iPhone aku...Hmm, kalo tak bawak...tak dapek den nak kobarkan laa...susah laaa haiii... Then broadband aku, nie pon penting gak.... Nak main games kat FB aje. Rasa nak sekeh tak? Yang kecik dua tuh thumbdrive aku tapi dah lama sangat tak guna dua-dua tuh. Yang kaler biru tuh aku beli dari tahun 2002/2003 gitu. Masih boleh digunakan lagi? Amacam? Tahan lama tak? Ada hati nak hadiahkan aku External Hard Disk tak? Hahahaaaa.......
Kalo takde...tak tau laa...takleh nak ber iPhone laa
 7. Barang gurly-gurly
- Dequadin mesti ada dalam handbag tapi bukan la aku makan hari-hari tau. Juz bila rasa tekak tak selesa aje atau nak jumpa orang, mana tau mulut berbau hamis ke kan? Ahaksss... Yang dalam tiub tuh Lotion tangan aku Crabtree & Evelyn, hadiah dari cousin aku tahun lepas (korang sedar tak banyak barang aku adalah hadiah..Hihi! Budak manja kan? Pukkkkk...sepuk kepala nie arr..perasan je) & satu lagi Lip Balm Strawberry dari Bodyshop, thanks to Akma sebab bagi aku try hari tuh. Skang mummy dah beli sendiri...sedap rasa strawberry.....
I love orange, strawberry and roses!
8. Barang caca-marba
- Yang sampingan, aku ada pen untuk menulih dimasa-masa genting. Juga ada nail cutter... berat gak besi nie sebab beso sikit. Ntah tapi aku tetap bawak. Yang dalam bekas tuh bukan pregnancy test tau tapi jangka suhu. Mana tau kalau-kalau aku demam ke kan? Badan aku nie panas sikit dari orang lain. Maybe sebab aku HOT sangat kot. Dushhhhh....! Jangan perasan lagi Wanie. 

Nie la barang sampingan yang menyemak handbag aku.
Love Lady Wanie

1 comment:

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...