05 April 2011

Kalo Tak Meletup Saja Sangat.....

Nway thanks to Nuna Tana sebab bagi this idea to me.. =) Kesahnya bermula bila dia tido kat umah then dia tengok hp2 lama aku bersusun atas meja makan kat umah. Yer aku letak ctu sebab ari tuh masa dapat hp baru aku kuarkan semua hp2 tuh dari dalam henbag aku..Iyer time tuh ada 3 hp yang aku usung hari-hari tanpa sebab. Hahaha.... Dan mak cik nie dah quiry kenapa henpon buruk aku nih banyak sangat. Kak...suko ati den laa....Hahahaha!

Sebab apa? Kalo dalam bahasa mudah nie, aku sangat suka simpan barang buruk. Barang buruk yang dekat ngan ati aku la  >_< Iyer barang-barang buruk nie ada ceta masing-masing. Selain henpon, aku ada simpan surat-surat lama..bukan surat cinta yer...(opsss fokus fokus...ceta pasal henpon dulu)

1) Nokia 33SEKUPANG (3310)
Nie la henpon pertama aku, masa tuh tahun 2002. Aku daftar matriks nun di hujung Mesia. Oleh sebab aku dapat mak yang sangat penyayang dan selalu berkorban untuk anak dara manja dia nie (walaupon anak sulung tapi aku "spoiled daughter"). Masa mak aku nak balik, dia bagi henpon 3310 dia nie kat aku. Sebab takot mana tau aku ada masalah apa ke...leh tepon rumah. Maklumlah diperantauan kan? Siap dengan line yer sayang....Celcom that time. Dia? Mestilah tadak henpon, dah bagi kat anak dia kan?

Aku pakai Nokia 3310 yang bleh baling anjing pon mampos nih sangat lama yer, kalo tak silap sampai abes semester kedua di Uni.

Nokia 3310 nie sebenarnya mengumpul berjuta kenangan..isk...den takleh nak lupo laaahaaiii.....Aku penah kena marah ngan mak sebab bil melambung-lambung macam tsunami pon ada...Hihi! Nak wat camne kan time tuh sindrom kegatalan kan? Dengan henpon nie jugak, taik telinga aku semua mencair laa sebab bergayut macam......sepanjang malam dan sepanjang hari. Rasanya kalo tulih pasal setiap cetanye,mm... menulis novel jugak la aku dibuatnya. Hihi! Dont worry ceta2 tuh pasal akan dikongsi, cuma hangpa nie kena pandai relate kan setiap ceta laa... Ada mampu ker??

Lepas tuh aku tukar henpon, tapi Nokia 33sekupang nie bukan aku trade in yer. Tapi aku bagi kat pak aku, lepas tuh diwarisi ke adik aku pulak. Hah..berapa keturunan tuh? Konklusi henpon nie = Tidak dijual.

2) Nokia jugak... jenis taktau

Nie la henpon kesayangan saya...yang bleh tuko2 kaler....oren ada...biru ada...itam pon ada jugak!

Henpon nie lagi la simpan sentimental value kat aku. Sangat-sangat ye. Aku memang mengidam nak pakai henpon yang screen dia ada warna-warna, tambah-tambah boley MMS gitu. Ha la nak dibandingkan dengan Nokia 33sekupang..screen pon itam putih. Aku nak mintak kat mak pak aku tak berani, nak beli dengan duit PTPTN...dapat loan pon seciput jaa...relatekan kedua-dua = aku takut mak pak aku marah sebab depa la support aku belajar. Hah tak padan dengan belajaq nak gedikz pakai henpon canggih..tak sedar diri...(walawey fokus to one subject dah laaaa).

Untuk dapatkan  henpon kaler-kaler nie, aku kena carik jalan la macam mana nak beli kan. So masa cuti Semester 2 nak masok 3, aku ikot kawan-kawan aku pi keja kilang. Sebagai minah kilang ye, bukan eksekutif. Seb bek dapat keja. Bulan pertama tuh siang malam aku keja, dah la 12 jam pulak tuh. Yang penting masyukkk kan? Kan?

So bila dah ujung bulan, aku tarik mak pak aku pi beli henpon baru. Bulan pertama keja. Harga henpon nie masa aku beli tahun 2004, RM 700.00. Habes gaji aku kat situ. So mana tak aku cakap henpon nie sangat sentimental value tau. Sayang sangat sebab nie la keringat pertama aku.

Jadinya dapat henpon yang bleh MMS, amek gambar walapun blur blur, rakam sora katak sendiri, boleh GigiBiru. ..kira okla tuh....opsss...dengaq radio ( nie requirement penting yang aku bagi kat SA time tuh ). Henpon nie pon aku pakai sangattttt lama tau. Sampai aku dapat keja sekarang nie...aku tukar masa bulan Mac 2008 kalau tak silap. Pja betul tak? Henpon yang kita beli sama bulan Mac kan? So dari tahun 2004 sehingga 2008, aku guna henpon nie. Lepas tuh masa kursus 3 bulan, ramai sungguh la yang dok mencocok aku ngan Pija untuk tukaq henpon. Uih, ada la pak cik sorang tuh kutuk kaw-kaw noo henpon kami dorang. Takpa...takpa...nak tukar laaaa nieeee..... = MASIH TIDAK DIJUAL

3) Nokia Express Music (Slide) kaler merah hitam
Inilah NEM ku...masih digunakan....
Masa aku beli henpon NEM nie, aku tukar simcard ke hp baru kan? Aku off henpon terus dah takleh idop sampai la nie...Uwaaaaa....dia dah mati! Sampai la nie henpon tuh dok mendiam saja tepi TV umah aku. Henpon aku kecik hati kot? Huhu~~~~

Aku beli NEM nie dekat Plaza Low Yatt, dengan bertemankan beberapa orang, aku ngan Pija pon pergi lah membeli di sana. Beli tunai tau, sebab jimat gaji bulan tuh. Konon nak capai standard la. Lagipun kami berdua nie tadak kamera, nak amek gambaq apa-apa susah. Banyak menda nak dicapturekan. Fuh memang best la henpon nie walaupun tempoh yang paling singkat aku guna henpon ngok ngek nie....

Kalo hangpa tengok henpon nie sampai skang memang macam barang baru. Mana tak nya aku pakai sampai bulan November 2008 saja. Mac ke Nov, sat je kan? Sebab apa, henpon nie tetiba gila. Aku takleh nak cakap lama dengan orang, asek-asek putus ja. Mak aku dah berleter sebab sembang sat ja...dah takleh contact balik. Dari segi function henpon tuh kalau tadak masalah, memang best. Aku suka kamera dia walaupun 3.2 MP, tapi function dia sangat best. Walaupun dengan henpon nie aku paling sakit ati tapi henpon nie jugak la aku paling sayang sekali. Nie hasil belian aku dengan keringat aku yang kedua. See...sayangnya aku dengan harta benda aku. Hihi!

Sementelah aku sangat frust dengan ke"ngok ngek" kan henpon nie, maka dengan segeranya aku nak mencari henpon yang baru tapi murah dan berfungsi untuk call dan SMS ja. Aku dah fobia sesangat.....Uwaa!

So masa aku bertugas untuk satu event di PWTC, aku dengan bangganya telah membeli satu henpon lagi. Mula-mula dengan niat nak bagi kat pak aku tapi sampai ke sudah nya aku tak bagi pon.... Adus, anak bertuah lagi. Apa dah jadi dengan NEM nie? MASIH TIDAK DIJUAL

4) Samsung taktau apa jenis nya...
Button nya memang keras tapi sangat finger friendly taw! I like...

Nie pulak henpon yang termurah tapi sangat berguna. Walaupun pakat dok kutuk aku dengan henpon nie, tapi kaler screen,ok! Boleh berFB paling sekurang-kurangnya ye kawan-kawan, siap aku leh tengok photo seketul-ketul lagi. Amacam? Dari segi cikai nye memang la pada tahap tertinggi.... Hihi!

Henpon nie sangat kecik, kecik dari tapak tangan la....tapi bila drive, memang best la nak berSMS dengan orang lain. Lajuuuu jaaaa ko.... Disebabkan itu, henpon nie aku pakai dari tahun Nov 2008 sehinggalah Nov 2010. Fuhh, lamanya ko....! Apa saja kutukan orang kat henpon aku nie, aku terima seadanya. Ada ramai yang tanya jenis tak follow new gadgets ka? Kelekut ke? Tak malu kaaa guna henpon nie? Hmm... semua jawapannya TAK KESAH sebab? Sebab aku dah sangat FOBIA. Huhu! Beli henpon mahal2 tapi failed la pulak. Apa yang sebabkan aku tuko henpon len lagi, sebabnya senangnye aku yang GATAL dan x reti nak menyabar. Henpon nie masih boleh digunakan lagi, maybe aku akan guna sebagai support for emergency kaaa kot. Status terkini henpon nie? MASIH TIDAK DIJUAL dan SIHAT WALAFIAT.... Haha!

5) Panasonic Version Sonic The Hedgehog (ntah betul ke tak ejaannya...)


Koleksi Flip pertama aku... Hihi!


Nie antara henpon yang paling satttttttttt aku guna. Hasil kegedikan dan kegatalan kepala hotak aku dan tangan aku...Hihi! Nie memang secara sangat tidak sengaja, bila aku pi menemankan Kak Nai membeli henpon cikai on behalf our boss. Hah, tetiba aku nengok ada henpon yang nak diclearkan stocknya. So takde la mahal sangat.

Setelah aku meneliti function henpon nie, not soo bad laa...dan Kak Nai pon membuat ati aku gundah gulana, maka dengan senang hatinya aku membeli. Nie henpon yang terpaling sekejap ar aku pakai... Sebab aku memang dah ada target in 2011 aku nak tuko henpon...maybe BB ke HTC ke iPhone kaaa... not to sure lagi laa....tapi semua tuh after aku balik dari Singapore la...Bajet la wey.... Ahaksss!

Apa dah jadi dengan henpon nie? Ada pengganti ka lepas dia? Hahaha.....Sah! Ada pengganti baru. ** wink wink... Malu lak aku nak ngaku (awat poyos nie?) = henpon nie MASIH TIDAK DIJUAL

Agak-agaknye? Weh, apa main agak-agak....orang lain kan dah tahu ko nie pakai henpon apa sekarang... Hihi! Matlamat tahun 2011 aku iaitu nak tuko henpon dah tercapai...after aku wat review la antara henpon-henpon yang aku minat. Kalo hangpa teringin nak aku bantu dalam wat pemilihan, apakata hangpa emel jaa kat aku...aku tolong jadi SA laa kot....Hihi! Aku dah dapat iPhone 4 yang diidami tuh. ;) :) rasa macam nak senyum ja tiap masa ( kot ya pon jangan la dok perasan sangat, orang len lagi awal pakai).

Hangpa macammana? Masih simpan ka henpon-henpon lama hangpa? Ka dah trade in? Apakata hangpa pon buat Kronologi Kisah Henpon hangpa...nanti jangan lupa pulak nak kongsi a.k.a bagi link hangpa kat aku. Aku nak baca jugakkk..... :)


Love Lady Wanie






sambung



No comments:

Post a Comment

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...