24 April 2011

Junior Masterchef Australia

Salam. Hangpa semua nonton tak rancangan nie? Subhanallah, sangat berbakat kan budak-budak kecik nie. Bangganya aku kalau aku jadi mak depa nie kan? Iye la anak yang sangat pandai memasak, dah kira tahap chef la kan? Sedangkan aku skang nie pun bukan reti masak sangat. Hihi, kantoi!

Logo rasmi rancangan nie
Juri-juri rancangan nie ialah Matt, George, Gary dan Anna yang mana sangat pandai komen dan mengambil hati budak-budak nie. Mimik muka, gaya dan percakapan depa dah buat budak-budak tuh bersemangat nak bersaing sesama sendiri untuk masak. :) Aku nie since rancangan nie bersiaran setiap Ahad pukul 8.00 malam kat channel 711 (opsss...semalam last episodnye. Tapi jangan riso Astro kan? Sure ada ulangannya), setiap Ahad je kalau keluar kemana pun aku mesti akan balik sebelum jam 8.00. Penangan rancangan realiti nie punya pasal.

George, Anna, Gary dan Matt
Kat bawah nie la pitcha 12 budak a.k.a peserta yang terpilih untuk merebut title Junior Masterchef. Syok dengaq bila Matt panggil depa nie, "My Little Cheflings". Comey aje panggilan tuh. Memang budak-budak nie tersangat la berbakat, setiap ujian either Invention atau Pressure, budak-budak nie memang dengan senang saja bleh mengatasinya. Hebat kan? Masakan yang dimasak pun bukan macam kita masak, tahap hotel la. Terpegun aku setiap kali tengok depa masak. First time aku tengok rancangan nie pun aku dah terkesima, cara depa pegang pisau untuk memotong bahan-bahan pun dah tunjuk yang depa nie sangat berbakat. Macam mana laa yer mak bapak depa ajar? Anak-anak kecik nie dah sangat pandai masak.

Nie la peserta kiut miut tuh...12 orang
Memandangkan semalam adalah last episode (harus paham ye rancangan nie tahun lepas bersiaran di Australia ye), sure la dah ada pemenang. Pemenangnya ialah Isabella (my favour contestant). Isabella harus bersaing dengan Jack (nie pun sangat kreatif orangnya).

Junior Jack dan Junior Isabella
Pitcha dibawah nie adalah pitcha dua beradik kembar yang totally tidak seiras. Hihi! Isabella dan Sofia. Kedua-duanya sangat berbakat dan sangatttt pandai masak. Kalau hangpa nak tengok resepi yang depa masak, boleh refer kat sini : Resepi Junior Masterchef Australia. Aku pun berdoa supaya satu hari nanti aku dikurniakan anak macam depa. Sangat berbakat dan memang beruntung la mak dia, sebab mak dia tak payah masak. Hihi! Ye la dah anak dua anak yang rajin dan suka masak kan? Macam tuh nanti....Hmm.. Anak orang lain since 3 tahun orang nganto ke nursery ke montesori ke...Aku nak nganto anak aku ke kelas masakan laaa... Ahaksss. So bila balik keje nanti? "Mummy....kakak dah masak.". Hah! Tak ke lega kauuu... Tak payah masak gitu. Dah ada anak dok masak. Hihi!

Junior Sofia dan Junior Isabella. They are lovely rite?

Love Lady Wanie

No comments:

Post a Comment

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...