13 July 2011

Kuih Raya Tahun 2011

Salam uols,

Dah kenyang ker? Yela baru abes lunch time kan? Opss kantoi. Aku wat keje lain selain wat keje hakiki. Hiks... Hiks.... Sebenarnya idea nak masukkan entry nie datang bila, sahabat aku yang isterinya iaitu sahabat aku juga mengandung dan akan melahirkan baby next month mintak aku carikan TART NENAS yang sedap. Aduh! Susah sikit yang. Next month baru pengedar2 kuih berpusu-pusu menjual kuih raya memasing... Kalau ade pon, mahal tahap azab la jugak. Huhu, pesal la aku tak reti nak wat tart nenas GULUNG? Aku just reti wat tart nenas berbunga je.... Dimana jem tuh pon aku wat sendiri. =) So ada sesapa tak yang leh suggest kat aku nak carik tart nenas yg sedap area Subang dalam tempoh minggu ni je...leh tak?? please...please... ( *_* ) ( *_* )

Memandangkan aku tengah mengGoogle resipi nie, aku pon survey la blog orang lain yang wat kuih ke, share resipi ke, or jual kuih raya tunjuk-tunjuk ke.... Korang camne tahun nie? Wat sendiri ke main tunjuk-tunjuk je? Aku dah berazam untuk buat sendiri semua kuih tahun nie, hiks hiks! Ops, tipu je. Aku dah order kuih kegemaran aku, Samprit. Hahahahaha! Hmmm. setakat nie memang nak wat sendiri la. Cam tahun lepas separuhnya aku wat sendiri, amek resipi BAPAK aku. Yes, pak aku sangat pandai memasak, kalau time raya for sure dia yang akan buat kuih raya, kek buah n oso main course dipagi raya.

Kalau korang rasa nak order kuih ke or amek resipi ke... korang cuba la belek blog yang aku always reviews for myself before masak something. Mana tau give uols ideas untuk wat sesuatu yang menarik for hari raya tahun nie. Kan? All the best yang...........!

- banyak gila kuih raya yang dia amek untuk tempahan. So kalau korang kurang rajin, silalah layari blog dia untuk tempahan.

- my reference untuk masak sesuatu dan kalo aku rajin aku akan stadi through this blog. Sebab dia ajar macam2 basic dalam masakan. Do surf ok!

- Nie lagu satu reference blog untuk aku wat sesuatu masakan, aku tringin sangat nak wat roti macam dia. Tapi seru sampai skang tak sampai2. Ahaks!

Anyway, korang layan la dulu blog2 nie ek....Aku sempat terjah blog2 nie je setakat waktu kerja..... Kui Kuih!


Love,
Wanie

No comments:

Post a Comment

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...