05 July 2011

Percaya

Kadang-kadang bila kita jadi manusia yang terlalu out-spoken,
Kita takkan menyedari bila kiranya kita dah lukakan hati orang,

Kadang-kadang bila kita jadi manusia yang terasa selalu betul,
Kita takkan sedar kita dah buat keputusan tanpa menyemak apa yang betul atau salah,

Kadang-kadang bila kita jadi manusia yang bersahabat,
Kita takkan sedar mana hati yang dah tersentuh, mana hati yang dah tercoret,

Sebab,
Kita manusia yang tak pernah sempurna,
Yang selalu memakai topeng untuk melindungi apa yang terjadi,
Untuk tunjuk kita betul dan orang lain salah,
Untuk tunjuk ekspresi kita betul dan orang lain salah,



p/s : aku sangat fobia dengan persahabatan. aku selalu dianggap bersalah dalam certain-certain perkara. yeah! maybe aku yang bersalah tapi hati aku perlukan masa untuk menerima sesuatu apabila ditikam dalam diam. aku yang bersalah sebab tidak pandai bersahabat. andai MAAF dapat membetulkan keadaan, aku mintak maaf. andai MAAF bukan satu kemaafan, aku menyesal!


Love,
Wanie

No comments:

Post a Comment

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...