06 July 2011

Red Velvet Cake

2 hari lepas semasa aku melayan FACEBOOK, aku nampak nama kawan aku ditagged kat pix Tepung Red Velvet. Hohoho! Aku sangat sensitif ok dengan nama RED VELVET nie. Mana taknya, ari tuh sebab dah terlalu teringin nak makan kek tuh, aku dah beli cupcake red velvet kecik yang berharga sebijik RM4.50. Mahal kan? Satu perangai aku, kalau aku suka makanan tuh aku akan cuba untuk buat sendiri.

1) karipap kentang - DONE
2) karipap sardin - DONE
3) nasi kerabu kelantan - DONE
4) yogurt cheese cake - DONE
5) nasi ayam - DONE
6) nasi lemak - DONE
7) muffin - DONE
8) blueberry butter cake - DONE
9) masak lemak - DONE
10) roti jala dengan kari ayam - BELUM. this week rasanya.... Huhu!

Memang la semua menda nie senang kan nak buat? Bagi budak asrama macam aku nie, bila abadnya aku nak belajar masak... Kalau la skang nie aku dok ngan famili, for sure aku takkan reti masak sampai bebila. Asek2 keje numis je, xpun kupas bawang je.

So kepada penggemar Red Velvet Cake, aku advicekan korang untuk membeli tepung khas untuk wat kek nie dari Hani Red Velvet ok? Korang leh mesej dia or layan FB dia untuk dapatkan bekalan kek nie. Sangat sedap! dan amat mudah! And my cake dah HABES! Rasa macam nak buat lagi nie....Camne laaaa.....

Red Velvet Cake after done with cream cheese topping!


Muka Pak Chaq yang eksaited ala-ala bzday kek dia.


RV panas-panas.

Love,
Wanie


4 comments:

  1. cik wanie,
    akak nak gak rasa kek nie... da lama ngidam tau

    ReplyDelete
  2. Kak Nurul,

    Jangan lupa beli tepung RV nie. Sangat sedap tau keknya. Lagi sedap dari dibeli.

    ReplyDelete

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...