04 July 2011

Undur

Salam again,

Sebelum nie perkataan Setia now UNDUR pulak. Ops aku bukan nak mengajar kenal perkataan ye. Ada orang yang cakap, Past is Past, maksud once ada sumthing happened, dont ever try to look at back again. For me, aku tetap akan merenung dan memikir, why it should be happened? Why me? Yea yea yea, saya tahu kita mesti menerima QADA' dan QADAR. Tapi tak salah kan kalau kita merenung semula as a pengajaran atau muhasabah diri.

Saya seorang yang positif dari segi memikirkan untuk setiap perkara yang terjadi, tapi sumtims bila mula menilai semula setiap perkara yang jadi. Saya amek kesannya yang telah saya alami. Bukan nak menolak takdir yang dah berlaku keatas saya tapi UNDUR tuh membuatkan saya lebih matang dan berhati-hati.

Saya pernah UNDUR dari hidup seseorang, tapi kembali semula untuk satu jangka masa sebelum DIUNDURKAN kembali. Kelemahan nyata ialah pada saya. Saya seakan tidak serik untuk merasai derita tersebut. Tapi kali nie setelah DIUNDURKAN itu, saya memang UNDUR untuk selamanya. Saya dah MATIKAN dia dari dalam ingatan mahupun hidup saya. Untuk kali kedua DIUNDURKAN, hati sedih tapi tiada air mata setitik pun.

Kadang-kadang saya perlu UNDUR bila merasakan itu pengorbanan saya untuk mengelakkan sesuatu isu menjadi lebih besar. Memang kesukaan saya, UNDUR supaya tidak banyak hati yang terluka dan akhirnya saya sendiri yang terluka. UNDUR saya dengan diamkan dan jauhkan diri, saya akan tinggalkan orang itu tanpa sebarang kata mahupun pertanyaan. Yeah, itu perangai BURUK saya. Saya tidak akan CONFRONT sesapa pun. Saya tidak ingin menjadi batu api dalam sesuatu perkara. Sebabnya saya dah FOBIA. Silent is the best way in my life.

UNDUR juga menjadi langkah terbaik.. Bukan setakat UNDUR ke belakang yer tapi UNDUR kehadapan. UNDUR dari satu masalah kepada penyelesaian yang lebih baik. Hampir setiap hari saya UNDUR memori saya supaya saya menjadi lebih baik esok hari. Supaya saya tidak malas bekerja seperti hari sebelumnya. Supaya saya kurang shopping seperti hari sebelumnya. Supaya saya kurang makan... Ops, nie bukan UNDUR tapi move forward. Hahaha! Hari-hari dok pikir nak makan ape esoknya bukan boleh dikira as UNDUR cik kak!

Tapi ada jugak UNDUR memori aku nie yang merepek bagai jugak ye... Contohnya; pesal la aku tak berkawan ngan mamat tuh aje... Isk, sebaliknya aku memainkan dia. Dah la baik bangetttt... Memang cair dah time tuh... KALAU LAAA... nampak tak perkataan KALAU yang dah dibesarkan tuh? So nie contoh kebodohan aku, TAK BAGUS. Sepatutnya tiada sebarang penyesalan sebaliknya kebangkitan.

Hmm... aku rasa memori aku bengong bagai dah nie. Darah aku pon naik jugak ari nie. Maaf bukan marah tapi darah tinggi kot sebab penin-penin la.. dua menda dah nampak empat. Letey rasanya. So jangan sentap ye sebab nie page aku, so aku berhak nak membebel.

Love,
Wanie


No comments:

Post a Comment

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...