17 July 2011

Strawberry Kegemaran

Strawberry

Buah strawberry merupakan buah kegeraman ops kegemaran aku since dari kecik lagi. Ntah nape, tapi aku sangat suka makan strawberry, yang fresh je yang. Maksudnya bukan jeruk atau dikeringkan... Ataupun dah berair sebab dah sehari dua kan? Yang jenis itu aku sangat tidak lalu untuk ditelan,ok.

Aku sukakan strawberry yang still dalam bentuk yang sama. Gebu dan chomel. Hiks hiks! Sebekas buah nie aku beli kat Jaya Grocer, siap dah dipotong lagi. Sebekas yang banyak nie just RM2.50 only. Murah kan? Banyak la jugak sampai aku rasa nak muntah pink la gamaknya.

Khasiat Strawberry
  1. Strawberry yang kandungan lemaknya rendah, kolesterol rendah dan serat yang tinggi membuat strawberry sangat baik untuk mereka yang menderita diabetes atau ingin menurunkan berat badan.
  2. Strawberry sebagai penghalang tumbuhnya sel kanser dalam tubuh.
  3. Strawberry juga menghalang gejala stroke.
  4. Strawverry terdapat kandungan zat yang anti alergi dan anti radang.
  5. Strawberry yand dimakan secara teratur dapat menghaluskan kulit dan membuat warna kulit terlihat lebih cerah, bersih dan berkhasiat utk anti penuaan.
  6. Strawberry mempunyai rasa manis ternyata memberi manfaat besar buat tubuh. Terdapat kandungan vitamin A, C, B, Kalsium, Postat, dan Magnesium yang cukup besar yang dapat berguna utk tubuh.

Love,
Wanie

2 comments:

  1. sedapnya...but i x berapa suka...hehe

    ReplyDelete
  2. Ahakss... U tak suka tapi I LOVE IT SO MUCH!
    Rasa macam nak plant it near to my house je..
    Ops NOT near...kat balcony I kot?

    ReplyDelete

The sadness thing in your life

Just a quick update as a reminder to myself Its really hard to accept that life as a fat woman actually. Hahahaha For the 1st time aku merun...